A+ R A-

Interjú: Hisztéria Cukrászda

Értékelés:
(2 szavazat)

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Régiónk legnagyobb és legkedveltebb cukrászdájának vezetőjével, Ipacs Balázzsal készítettünk interjút, aki mesél cukrászdájuk történetéről, eredményeiről és sikerük titkáról.

 

 

1.Hogyan és mikor indult a vállalkozásotok?

Vállalkozásunk 1992-ben indult, egy kis büfével, a 31-es út mentén. Ez a mai napig működik. Később ugyanitt egy 16m2-es kis bódéban kezdtünk el fagylaltot készíteni és értékesíteni. Már ekkor is a kézműves fagylalt volt a fő profilunk, amit 1999-től egy budapesti bevásárlóközpontban (WestEnd City center – Nyugati tér) is árulunk. A vendéglátás más szegmenseiben is tevékenykedtünk és tevékenykedünk a mai napig (Club Prince Mende, Hisztéria étterem – Árkád üzletközpont Budapest).
Már régóta szerettük volna bővíteni a kis “fabódés” fagylaltgyártó- és értékesítő pontunkat, végül 2008. május 26-án megnyitottuk a Hisztéria cukrászda- és kávézót. Ehhez a beruházáshoz természetesen pályázati támogatást és banki hitelt is igénybe vettünk. Itt már nem csak fagylalttal foglalkozunk, hanem cukrászati termékeket is termelünk.

 

hiszteria1

 

2. A 2010-es ország tortája versenyen 3. helyezést értetek el. Ez nagyon szép teljesítmény, meséljetek erről.

Az akkori főcukrászunk, Mácsai Dániel – akinek nevéhez fűződik a korábbi évek ország tortájai: a szatmári szilva és a pándi meggy – szorgalmazta az indulást és alkotta meg a Széchenyi epertortát, amivel a Hisztéria cukrászda indult a 2010-es versenyen. Nagyon leegyszerűsítve, egy nehéz felvert piskótából, barna-és fehér csoki mousse-ból, házi készítésű epervelőből áll, és mindez étcsoki ganázzsal behúzva. Ez a torta azóta is a szortimentünk részét képzi, Hisztéria tortaként kapható a cukrászdában és óriási népszerűségnek örvend. A versenyelbírálás szubjektív volt, ezért nyerhetett (az egyébként nagyon finom) szilvagombóc torta. A szakmában nagy az egyetértés, hogy rövid időn belül két hasonló tortának (szatmári szilva és szilvagombóc) nem kellett volna nyernie. Azért közel nem ennyire szegényes a magyar cukrászati alapanyag kínálat…

3. Fejszés Sándor főcukrászotok a világon elismert cukrászok közé tartozik, hogyan került hozzátok és milyen eredményeket ért el eddig?

Sándor Péteri illetőségű lakos. Tíz éven keresztül dolgozott a Zila cukrászdában Budapesten. A tavalyi évben heti rendszerességgel, mint vendég cukrász dolgozott nálunk. A mi vendégeink által rendelt formatortákat készítette el. Ebben ő világelső, amiről eredményei is tanúskodnak: egyéni olimpiai aranyérmes, artisztika kategóriában, emellett csapatban világbajnoki ezüst-és bronzérmes. Szeretett nálunk dolgozni, közel lakik, mi is elégedettek voltunk a munkájával, így adott volt, hogy előbb-utóbb komolyabbra fordul a kapcsolatunk. Még csak 35 éves és rengeteg inspiráció van benne. Reméljük, hogy a közös kapcsolatunk még gyümölcsözőbb lesz.

4. Mik a legkeresettebb termékek a cukrászdáitokban?

Azokat a termékeket helyezzük előtérbe, amikben a legprofibbak vagyunk. Az átlagnál kissé különlegesebb torták nagyon népszerűek. Példaként említeném, a nem szeletes tortáink közül a körtés sajt tortát, vagy a bailey’s-es csoki tortát. Ezek már nyitástól a választékunk részét képzik, szinte már klasszikusoknak számítanak nálunk. A már fentebb említett Hisztéria torta is vezető termékünk, valamint az újdonságnak számító makaron (színes, mandulalisztből készült teasütemény) is favoritnak számít. A formatorták és esküvői torták szintén keresettek – ezekről sok képet lehet megtekinteni a weboldalunkon, valamint a Facebook oldalunkon (www.hiszteriacukraszda.hu; www.facebook.com/hiszteriacukraszda).

 

hiszteria3

 

Az előttünk álló nyári időszak a fagylaltról és a fagylaltkelyhekről fog szólni. Kétségtelen, hogy a többség a fagylalt miatt ismeri a Hisztéria nevet. Lavazza kávékülönlegességeinket is nagyon szeretik, bár ez sem meglepő, mert nagyon finomak . Igazából ezt a kérdést nehéz megválaszolni, mert mindenkinek más az ízlése. El kell jönni és megkóstolni, amit megkíván az ember.

5. Mivel tudtok többet nyújtani a vendégeknek egy átlagos cukrászdánál?

Az épület és a kert kialakításával már azt a hatást akartuk elérni, hogy egyszer biztosan megálljon a vendég. A komfortérzetet növelendően már a kezdetektől nem lehetett bent dohányozni, csak a terasz részen. Megpróbáljuk a teljesen otthonos érzést megteremteni megfelelő zene kiválasztással, folyamatos tisztasággal és egyéb alapszolgáltatások biztosításával. Igaz emiatt még nem kéne különlegesnek lennünk, de sajnos sok helyen még az elvárt alapszolgáltatások is kifogásolhatók.

Az átlagnál magasabb minőséghez tartoznak a helyben készített termékeink. Olyan alapanyagokkal, technológiákkal és termelőszemélyzettel dolgozunk, ami Európában bárhol megállná a helyét (talán Párizs kivételével). Külön piskótákat (könnyű felvert, nehéz felvert, igazi csokoládés, lisztmentes stb.) használunk majdnem minden süteményhez, diabetikus termékeket tartunk, kézműves fagylaltot készítünk… stb. Az őszi-tavaszi időszakban minden héten egy új süteményt illesztünk be a kínálatba (a legnépszerűbbeket az állandó választékba vesszük) és minden hétvégén valamilyen süteményt, vagy tortaszeletet akciózunk. Emellett más akciókkal is kedveskedünk vendégeinknek. Minden ünnepre (karácsony, Valentin nap, nemzeti ünnep stb.) dekoráljuk üzletünket és valamilyen ünnephez kapcsolódó terméket kínálunk. Árképzésünkhöz hozzá tartozik, hogy alacsony haszonkulcsot használunk, hogy termékeink ára megfizethető legyen. A szemléletünk szerint így mindig friss termékeket tudunk a pultba helyezni. A mennyiségi értékesítést helyezzük előtérbe a drága áru helyett.

 

hiszteria2

 

6. Milyen terveitek vannak a jövőre nézve?

Tavasztól egy gyereksarokkal kedveskedünk a legfiatalabb korosztály (és természetesen a gyerekek szülei) számára. A későbbiekben a parkolót is tervezzük bővíteni. Még csak 3 éves a cukrászda, így nagyon az elején vagyunk a történetnek. Szeretnénk folyamatosan minden tekintetben fejlődni (szakmailag a termelési és az értékesítési részen is). Terveink szerint, a régióban más értékesítési pontokat is bevonunk az eladásba. Ennek formái változóak, lehetnek: saját üzlet, bérlemény, franchise, esetleg beszállítás. A nehéz gazdasági helyzetben nem könnyű előre tervezni, de megfelelő ár-érték arányú édességre mindig lesz kereslet.

Köszönöm az interjút!


NYEREMÉNYJÁTÉK!!!! NYEREMÉNYJÁTÉK!!!! NYEREMÉNYJÁTÉK!!!! NYEREMÉNYJÁTÉK!!!!

 

Válaszoljon alábbi kérdésünkre és nyerje meg az 5 db ezer forintos utalvány egyikét, amit a tápiószecsői Hisztéria Cukrászdában vásárolhat le!

 

KÉRDÉS: Hány éves a tápiószecsői Hisztéria Cukrászda?

 

A megfejtéseket a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre várjuk 2011. március 23. éjfélig.

 

 

 

hiszteria_logo

 

 

 

 

Tovább a kategóriában: Interjú Turbucz Gáborral »

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Gazdasági hírek

Sport hírek

Szórakozás

Baleset - Bűncselekmény

Szépség és egészség

Turizmus

Környezet

Civil sarok

Bejelentkezés

Regisztráció

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.